De laatste paar weken waren een wervelwind voor Puckator. Het seizoen waarin de handelbeurzen opstarten is één van de drukste tijden van het jaar voor ons team, en we kregen fantastisch nieuws tijdens de Spring Fair op de NEC Birmingham, namelijk dat één van onze producten de ‘Gift of the Year’-prijs had gewonnen!
Innovatie en originaliteit waren wat de jury naar zocht, en het Giftware Association beoordelingsteam zei dat het ronde Relaxeazzz reiskussen met ingebouwd slaapmasker iets geheel nieuws was. Het product combineert een leuke en zeer opvallende look voor kinderen met het comfort en de bruikbaarheid die gewenst is bij lange reizen - en het beoordelingsteam hield ook van de kwaliteit ervan. Met een vulling van traagschuim zorgt het kussen voor ultiem comfort, en door de ritssluiting is het compact en draagbaar.
Lauren en Jack van ons ontwerpteam, die samen werkten aan Relaxeazzz, zeiden dat reiskussens normaal gesproken op volwassenen zijn gericht. Ze wilden allebei iets maken dat kinderen leuk zouden vinden en willen gebruiken. Jack geeft toe dat hij jongens in gedachten had toen hij de Monsterz-personages voor ogen had, maar veel van de ontwerpen zijn afkomstig uit de Cutiemals-collectie waar Lauren aan heeft gewerkt - en deze spreken zowel diverse leeftijden als geslachten aan.
De Relaxeazzz is absoluut een nieuwe versie van het traditionele reiskussen en de ontwerpers waren tevreden over de soepele overgang van concept naar eindproduct. Jack en Lauren beleefden een geweldige tijd op de Spring Fair met mensen die hadden gehoord dat ze de Gift of the Year prijs hadden gewonnen en naar de Puckator stand kwamen om alle ontwerpen te bekijken (vooral de koala en de eend waren populair), en met klanten die onze Relaxeazz lijn wilde bekijken.
Het winnen van de titel van ‘Gift of the Year’ opent veel deuren, zegt Jack: “het zet Puckator neer als een creatief en door design geleid bedrijf en het leidt tot interesse van mensen die misschien nog nooit van ons hebben gehoord.” De Gift Association was ook erg vriendelijk en behulpzaam en gaf veel advies over hoe de gewonnen titel kan worden gebruikt om de verkoop te stimuleren.
Lauren zei dat ze “door haar vingers moest gluren” toen de winnaar werd aangekondigd - ze verwachtte een tweede plaats en kon haar ogen niet helemaal geloven toen ze haar eigen ontwerp daar op het grote scherm zag verschijnen!
Goed gedaan Lauren en Jack - wij kunnen haast niet wachten om te zien wat er volgend jaar uit de ontwerpworkshop komt!
.